Create your flash banner online in 5 step شنگول و منگول، دو بزغاله تراریخته به دنیا آمدند :




منوي اصلي

موضوعات

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

امکانات دیگر

شنگول و منگول، دو بزغاله تراریخته به دنیا آمدند :
نویسنده : mohammad hosein موضوع : <-PostCategory-> جمعه 19 فروردين 1390برچسب:,

شنگول و منگول، دو بزغاله تراریخته به دنیا آمدند

نخستین حیوانات تغییریافته ژنتیکی در خاورمیانه در پژوهشگاه رویان به دنیا آمدند. این نخستین موفقیت رویان پس از پروژه اولین گوساله‌های شبیه سازی شده خاورمیانه بود که پس از تولد در تیر گذشته ،به علت یک بیماری عفونی تلف شدند.

نخستین حیوانات تراریخته «ترنس ژن» خاورمیانه که در پژوهشکده رویان متولد شدند، شنگول و منگول نام گرفتند. (تصویر، آرشیوی است و بزغاله حنا، اولین بزغاله شبیه سازی شده را نشان میدهد).

به گزارش فارس، به دنبال 3 سال تلاش در زمینه تولید حیوانات تراریخته، پژوهشگاه رویان موفق به تولید 2 بزغاله تراریخته حاوی فاکتور 9 انعقادی خون انسان شد. دو بزغاله تراریخته صبح روز شنبه 19 دی در این پژوهشگاه متولد شدند که صحت تراریختگی نمونه‌ها طی آزمایش‌های مختلف و دقیق علمی تأیید شده است و تلاش‌های بعدی پس از شیردهی برای تشخیص بیان این پروتئین و تخلیص آن انجام خواهد گرفت. فاکتور 9 انعقادی برای درمان بیماران هموفیلی B مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پژوهشگاه رویان در مهر سال 85 با تولد رویانا نخستین گوسفند شبیه‌سازی خاورمیانه به تکنیک شبیه‌سازی دست یافت و پس از گذشت یک سال با بهبود این تکنیک‌ها به موفقیت‌های تازه‌ای در این زمینه رسید و توانست میزان تولید جنین و موارد باروری حاصل از آنها را به حد مطلوب‌تری برساند. دو سال و نیم بعد در فروردین ماه سال 88 حنا اولین بزغاله شبیه‌سازی شده ایران متولد شد.

اولین گوساله‌های شبیه سازی شده خاورمیانه نیز با نام‌های بنیانا و تامینا تیر امسال متولد شدند اما چند روز بعد از تولد به علت یک بیماری عفونی تلف شدند.

تاکنون آلفا آنتی تریپسین فعال کننده پلاسیمینوژن بافتی، فاکتور 8 انعقادی خون، فیبرینوژن، آلفا، لاکتالبومین، لاکتوفرین، آلبومین سرم انسانی، کلاژن II , I و آنتی بادی‌های منوکلونال به منظور استفاده درمانی بیماری‌های مختلف در دام‌هایی چون گوسفند، بز، گاو و خوک در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، انگلستان، ژاپن، دانمارک، کانادا، اسکاتلند هلند و چین تولید شده است.

تولید فراورده‌های دارویی توسط یک بیوراکتور زنده (یعنی حیوانی که با علف تغذیه می‌شود و فرآورده‌های پروتینی ارزشمند انسانی را در وجود خود تولید می‌کند) از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. چرا که بهای فراورده تولید شده بسیار کمتر از روش‌های قبلی نظیر کشت بافت است.

هم اکنون این 2 بزغاله در سلامت کامل به سر می‌برند و حال هر دوی آن‌ها خوب است.

خبرآنلاین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره ما

نویسندگان سایت

پیوند روزانه

پیوند وبلاگ
Create your flash banner online in 5 step